Coronaprotocol

Coronaprotocol header

Bij dit NUVO geregistreerd optiekbedrijf is de gezondheid en veiligheid van klanten en medewerkers de grootste prioriteit. Wij volgen de richtlijnen van het RIVM en houden de ontwikkelingen rondom het coronavirus nauwlettend in de gaten.

Bij dit NUVO geregistreerd optiekbedrijf is de gezondheid en veiligheid van klanten en medewerkers de grootste prioriteit. Wij volgen de richtlijnen van het RIVM en houden de ontwikkelingen rondom het coronavirus nauwlettend in de gaten.

Geachte klant van Lens

Nu de ontwikkelingen rondom Corona weer een nieuwe fase hebben bereikt, willen wij u graag op de hoogte brengen van de maatregelen die wij binnen Lens hebben genomen.

Wij verzoeken u het volgende te doen

  • We verzoeken u zeer dringend een mondkapje te dragen in de winkel. Medewerkers van Lens dragen ook mondkapjes of andere beschermende middelen.
  • Maakt u svp voor alle bezoeken aan de winkel, uitgezonderd het afhalen van lenzen en/of vloeistoffen een afspraak
  • Ook als u een bril of zonnebril uit wilt zoeken, graag een afspraak maken
  • Omdat wij alles op afspraak doen en per afspraak meer tijd nemen, verzoeken we u de afspraak ook serieus te nemen. Als u een afspraak maakt, komt u dan ook. Bel anders minimaal twaalf uur van te voren af.
  • We plannen extra tijd in voor onze afspraken, zodat we met minder mensen in de winkel zijn en tijd hebben om tussendoor schoon te maken. U krijgt 24 uur van te voren een mail ter herinnering
  • Als u hoest, verkoudheidsverschijnselen of koorts heeft, komt u dan niet naar de winkel. Als u daar prijs op stelt, kunnen we in de winkel uw temperatuur meter met behulp van een infrarood thermometer. Dit is geen verplichting.
  • Als u ziek bent geweest, komt u dan pas naar de winkel als u minimaal 24 uur klachtenvrij bent
  • Als u komt, bent u uiteraard welkom, maar het liefst alleen.
  • Als u in de winkel komt verzoeken wij u de handen de wassen. We hebben handdoeken die na éénmalig gebruik gewassen worden
  • Houdt u in de winkel zo veel mogelijk afstand van andere klanten, minimaal 1,5 meter
  • Houdt u zich svp aan de aanwijzingen van het personeel
  • Als u geen last heeft en geen problemen heeft van uw lenzen, kunt u de lenzen ook telefonisch of via e-mail bestellen
  • Met onmiddellijke ingang zijn de filialen waar een koopavond gedraaid wordt vanaf acht uur gesloten

Daarnaast doen wij het volgende

  • Bij verschijnselen die kunnen wijzen op Corona blijft ons personeel thuis, ook bij lichte klachten.
  • Contactoppervlakken worden met grote regelmaat ontsmet
  • Er zijn bij de balie spatschermen geplaatst. We beschikken ook over verplaatsbare spatschermen voor glasadviezen en instructies
  • Wij zullen een mondkapje dragen als we binnen de 1,5 meter afstand moeten komen en wanneer we geen gebruik kunnen maken van een spatscherm
  • Wij wassen voortdurend onze handen
  • Wij hebben daar waar mogelijk verschillende wachtruimtes ingericht en anders de stoelen uit elkaar geplaatst, zodat u op gepaste afstand kunt wachten
  • Wij hebben extra tijd ingeroosterd om tussendoor schoonmaakwerkzaamheden te verrichten
  • Wij kunnen helaas nog steeds niet de oogdruk meten. Als dit medisch noodzakelijk is (dit ter beoordeling van de optometrist) dan doen we het uiteraard wel.


Wij hopen op uw begrip voor deze maatregelen en rekenen erop dat wij op die manier onze bijdrage kunnen leveren om verdere verspreiding van het virus te voorkomen en u een veilige omgeving te bieden waarbinnen u gebruik kunt maken van de dienstverlening van Lens.

Mocht u niet in staat zijn naar onze winkels te komen, kunt u via de mail of telefonisch uw lenzen of vloeistoffen bestellen. Wij zullen er uiteraard zorg voor dragen dat dit in orde komt. 

Wij houden u op de hoogte mocht daar aanleiding toe zijn en danken u voor uw begrip.

Met vriendelijke groet,

Lens